Jak se v zimě bránit nachlazení?

Životní styl
.

Cestování v městské hromadné dopravě, dlouhodobý pobyt venku, ale i pracovní prostředí, kde kolegové pokašlávají a smrkají, znamenají pro naši imunitu velkou výzvu. Jak svému tělu pomoci bránit se těmto nástrahám a vyhnout se letos v zimě nachlazení?
 Dívka v posteli
Dostatek vitamínů
Základem úspěchu je vyvážená strava bohatá na vitamíny. Nezapomeňte si obzvlášť v chladném období roku dopřávat dostatek ovoce a zeleniny. Zaměřte se především na přísun vitamínu C, který najdete například v citrusech. Pomoci mohou také bylinné čaje. Vyzkoušejte třeba meduňku, kopřivu či mátu. Stejně tak se ale můžete zahřát i čajem se zázvorem, který pomůže i v případě, že už na sobě příznaky nachlazení pociťujete.
 
Udržujte se v teple
Správné oblečení je samozřejmě neméně důležité. Nepodceňujte jej ani při přebíhání. Právě chvíle, kdy jdeme rychle v tričku vynést koš nebo bosí běháme po studené podlaze na toaletu, jsou ty, kdy nachlazení vznikne raz dva. Při delším pobytu venku nezapomínejte na čepici, protože výrazná část tepla uniká právě hlavou. 
 
Otužujte se 
Po celý rok můžete na své imunitě pracovat postupným otužováním. Není třeba hned skákat v listopadu do rybníka, začněte postupně. Můžete například každodenní sprchování zakončit proudem studené vody. Nejdříve to bude nejspíš nepříjemné, ale postupně si tělo zvykne a vy si tyto chvíle začnete užívat. Vyzkoušet můžete samozřejmě také saunu, která je pro podpoření imunity velmi často doporučována. 
Teplý čaj na sněhu
 
Hýbejte se
I pravidelný pohyb našemu tělu a imunitě prospívá. Nevyhýbejte se v zimě venkovním aktivitám, i v chladu se dá sportovat venku. Vaše tělo si tak na novou sezónu lépe zvykne, čistý vzduch vám prospěje a zároveň obrníte svou imunitu. Zimní sporty jsou navíc zábava! Vyzkoušejte bruslení na rybníku či na kluzištích, vytáhněte běžky nebo se běžte jednoduše proběhnout či projít.

.